Advertisement
EKONOMİK VERİLER VE GÜNDEM ABONE OL

ABD'de tüketiciler, perakendecilerde fazla alışveriş yapmadılar ve düşen akaryakıt fiyatlarından elde ettikleri tasarrufu ceplerinde tutarak, üçüncü çeyreğin zayıf sonuçlanmasına neden oldular.

Perakende satışlar Eylül ayında yüzde 0.1 arttı. Ağustos ayı verisi ise yüzde 0.2 artıştan sıfıra revize edildi. Bloomberg'in anketine katılan 82 ekonomistin tahminlerinin medyanına göre, bu verinin yüzde 0.2 artması bekleniyordu. Perakende sektörünün alt kagetorilerinden yarısından fazlası düşüş gösterdi.

Yavaşlayan perakende satışlar, diğer ülkelerdeki talebin de yumuşadığı bir ortamda, ekonominin yüzde 70'ini kapsayan tüketici harcamaların gücünü sürdürüp sürdürmediğine ilişkin endişeleri artırıyor. İstihdamdaki artış ve ucuzlayan akaryakıt fiyatları perakende satışları destekerken, ücretlerdeki artışların sınırlı kalması Fed politika yapıcılarını faiz artırımına gitmekten alı koyuyor.

New York'ta TD Securities LLC araştırma ve strateji müdür yardımcısı Millan Mulraine, "Birkaç zayıf nokta olabilir," dedi ve "Bu durum, tüketici harcamalarında gördüğümüz güçlü ivmeye yönelik soruları artırabilir" şeklinde görüş bildirdi.